Zamieszczone przez magart
Pamiętajcie koledzy (i koleżanki), że za przyspieszenie odpowiedzialny jest MOMENT OBROTOWY, a nie moc maksymalna. W związku z tym należy się kierować tym właśnie parametrem. Jeśli max moment utrzymuje się między 1900 a 3000 RPM, to to będą optymalne obroty.
Nie polecam też ciśnięcia gazu do oporu, gdyż auto jest zmulone przez zbyt dużą ilość mieszanki, którą ciężko silnikowi przepalić. Przy wtrysku już nie jest tak źle, ale kto jeździł gaźnikowym ten wie jak gaźnik potrafił zdusić silnik.
Ogromną zaletą diesli jest to, że obiecane w instrukcji np. 12 sek. do setki osiąga się bardzo łatwo zwykłą, cywilną jazdą. W benzyniaku trzeba wkręcić się na 3500-5000 RPM, co powoduje pukanie się w głowę przechodniów i niepotrzebny hałas.
Komentarz